torsdag 18 oktober 2012

ETT BESLUT


.. SOM ÄR RÄTT ELLER FEL
Jag tror långt inombords att det var det rätta beslutet, fast det har tagit flera veckor att bestämma mig. Jag har velat fram och tillbaka en lång stund nu. Men nu har jag kommit fram till att jag kommer inte satsa på nån tävling i år, alltså ingen DC eller Luciapokalen. Många har frågat mig varför, och att jag ska fortsätta kämpa in i det sista. Och visst sjutton är det inte långt kvar, bara några ynka veckor men under dom senaste veckorna, eller snarare månader har jag mått så psykiskt dåligt, jag har verkligen kämpat som aset med 3-4 timmars träning om dagen och ätit 1000kcal på det. Ni hör ju själva, jag mådde inte bra! Gick in i en liten depression, tappade det mesta och jag har verkligen försökt att varje dag motivera mig till att träna på den lilla energin jag hade.
Så igår då pratade jag med Madde, och kom fram till detta att det var ett bra beslut att avvakta. Istället kommer jag köra till våren, mitt mål är nu antingen Battle of scandinavia eller BMR (en helt ny tävling)



Hur kommer jag gå tillväga nu då? Inga scheman att gå efter, varken med träning eller kosten.
Jag kommer givetvis att styrketräna som jag brukar men kardion kommer jag att strypa, inte helt men minska lite på det. Känner jag för att köra morgonkardio, ja då gör jag det, om inte så låter jag bli. Angående kosten så ska jag försöka leva "normalt". Efter att i flera år levt på dieter, så vill jag gärna släppa på detta. Stressa mindre och tänka mindre, min kropp är helt sönderstressad, som också har resulterat att min mens har försvunnit helt i över ett år. Då kanske ni förstår hur min kropp mår ;)



Nä nu ska jag återhämta mig rejält, komma tillbaka och köra järnet enda in i mål, för till våren är det JAG som står på scen och glänser. Jag är så glad att jag har mina underbara vänner som stöttar mig i det beslut jag väljer att göra, min familj och fantastiska arbetskollegor som också finns där och stöttar mig till 110% ♥  Och självklart ett grymt team som peppar, och Madde som alltid finns där och stöttar o gör ett otroligt bra jobb. Fasen vad du är grym ! :)

6 kommentarer:

  1. Är så imponerad av ditt slit, envisa människa! Men som du skriver, 3-4 timmars träning och 1000 kcal är i längden ohållbart. Varför göra något som man inte mår bra av?

    I vår kommer du att vara bäst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis som du säger det håller inte i längden, ett tag, men sen kommer svackan och man går in i väggen i princip. Så ja, jag känner att det var det rätta just nu :)
      Det kommer ju fler tävlingar, och känner man sig inte redo ska man inte göra det bara för att. Det ska vara till 100% och inte 80.

      Men du är sååå himla duktig Ida, kämpa på det sista nu. Du har en grym fysik! :)

      Radera
  2. det var ett bra beslut du tog inte lätt alls att träna så mkt och äta så lite kcal på det, tycker du ska unna dig lite nu och ta det lungt .
    grym e du att du kämpar så mkt !!! =) en annan kör ett pass o e helt död sen =) hahha
    ha det så bra kramar
    isabell eriksson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka lära mig att det lugnare nu ett tag framöver, bara ta dagen som den kommer :) Tack snälla, det värmer o höra! Men du är ju duktig som tränar över huvudtaget :) Kram!

      Radera
  3. Hälsan är viktigast av allt, klokt att lyssna på kroppen. Det finns gränser på hur mycket man ska pressa sig. Och våren, den är din:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är ändå ett starkt och stort steg du tagit. Det är bra gjort att kunna lyssna på kroppen så trots att det inte är så långt kvar och allt kämpande du gått igenom.
    Inte bara den fysiska hälsan ska tas omhand, även den psykiska :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...