torsdag 19 juli 2012

Proteinchokladtryffel


Jag satt ju härom dagen och kollade runt lite efter ett riktigt smarrigt recept, givetvis choklad :) Hittade detta recept som jag fastnade för. Inga komplicerade ingredienser, så jag vill ha det!

Såhär gjorde jag mina godbitar 

1 dl milda minimat 4%
150g mjölkchoklad alt.mörk choklad
100g lättkesella
30g vassleprotein, cappuccino
30g sötmandlar
½ dl hermesetas
Cankao och mandlar till garnering

Hacka nötterna. Häll milda minimat i en kastrull och låt koka upp, bryt ner chokladen och rör om tills det smällt sedan i med resten av ingredienserna.
Häll det sedan i en matlåda med plastfolie i botten, strö över lite cankao och nötter. In i frysen! Jag hade inne mina i mer än vad det står i receptet, tyckte dom inte blev riktigt hårda. Så man får känna sig fram.



Det ska bli intressant och se hur dom smakar, men får vänta tills imorgon :) Därför får Åse bli min försökskanin, så får vi se om det går att bjuda på eller inte. Men dom ser riiiiktigt goda ut!! :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...