torsdag 11 augusti 2011

Avslutar diet

Haft en paus i min blogg, har inte haft nåt speciellt o skriva. För mina dagar de senaste har bara bestått av sova, äta, jobb och träna. Men träningen går som en dans :-) Dieten däremot ... har gått jättebra fram till i söndags då fall jag dit igen och köpte chips .. *suck* Sen dess har det liksom gått sisådär , det är inte maten utan bakelser som jag fallit för (dom få gångerna det har bakats på jobbet- kanske 2 ggr). Jag är så jävla svag för det !
Idag bakade jag en chokladtryffelpaj som var till Lördag, hade klart sagt till mig själv att jag inte skulle smaka.. Men vad tror ni ?! Jo jag faller dit, kunde bara inte motstå. Så med detta sagt - imorgon slutar jag min diet efter 19 dagar  
Då ska jag mäta och väga mig, kommer skriva upp resultaten.


Jag saknar att få köra intervaller och springa .. Nåt så kopiöst mycket!
Det som jag tror är en av orsaken till att jag slutar, det andra är att jag vill kunna äta riktig mat, äta vad jag vill när jag vill, med måtta såklart.
Men också det att när jag väl går på diet så blir det liksom ett förbud och då när jag väl äter så blir det till överätning och man mår skit efteråt. Fast när jag inte går på någon diet så kan jag lätt klara mig utan nått sött i veckor. Man mår inte bra när det blir såhär, hjärnan triggas igång och det är kört när man väl börjat stoppa i sig nåt som man vet inte är bra.
Nu vet ni hur det ligger till :-)





Får se om jag kommer köra JS-dieten när jag är i Åmål på intensivkurs, lätt o ha med, slippa laga mat och mer fokus på teori osv. Nu när jag vet hur jag har svarat på detta, alltså jag är pigg, har energi och sover bra, tror också det blir lättare när jag är där uppe . Åh svårt och förklara , känns som jag har två olika åsikter ..
Jag får helt enkelt tänka på saken :-)



Nu ska jag byta om till träningskläder och cykla iväg till gymmet - axlar + kardio 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...