tisdag 23 augusti 2011

Dagarna går

.. Det rullar på utav bara helskotta

Imorgon är det sista arbetsdagen, men då är det bara en kort tur från 13-16,30.
Torsdag ska jag träffa Friskis & Svettis med alla medlemmar och planlägga inför hösten, jag ska ju bli värd  :-)
Fredag åker jag & mamma ner till Veddige och hälsar på Åse & Jörgen, stannar över helgen :-)
Sen på Måndag sticker jag ju till Åmål på intensivkurs, kommer åka hem på helgerna så sover jag där på veckodagarna.

 ___________________________________


Idag har dagen verkligen gått fort. Började morgonen med en runda på 60minuter, gick inom affären påvägen hem för att handla lite till mitt lilla brödbak till frukost :-) 

Dukan-bröd

  • 2 msk fiberhusk
  • 4 msk havrekli
  • 2 msk lättkesella
  • 2 ägg
  • 1 nypa salt
  • 1 msk sötningsmedel
  • ½ tsk bakpulver

    Blanda alla ingredienserna till en jämn smet
    Häll smeten i en mikrosäker form (jag använde mig av en rektangulär matlåda i plast),
    och täck formen med plastfolie. Gör några hål i folien och kör sedan i mikron på full effekt (800-900w) i 5 minuter (min mikrovågsugn var högsta 800w, så när det gått 5 min väntade jag några sekunder tills jag tog ut det) Låt brödet svalna något och skär det sedan i 4 bitar.
    Rosta brödet i brödrost före det ska ätas.


Frukosten idag blev; 
Kesella med Funlight utspädd med vatten, dinkelflingor & paranötter
1 ägg, rostat Dukan-bröd med kesella, skinka & tomat


Med frukosten i magen och gjort mig iordning så åkte jag och mamma till Trollhättan, först till polisen för att skaffa pass till mig. Ska ju åka utomlands i september :-D 
Sen åkte vi vidare till Överby, fick köpt mig en ny bikini, strandshorts, armband, jeans, bh och ögonbrynsfärg. Bjöd mammsen på lunch och strosat lite i affärer 
Varje gång vi har vart nere i Trollhättan så har jag alltid sagt att jag nångång ska fixa naglarna med akryl. Nångång blev idag :-) 

Så nöjd :-)


Skulle egentligen till gymmet idag, men efter att ha fixat med naglarna så vet jag inte om jag vågar :-P
Är ganska petig och lite handikappad när jag ska greja med något, och ska jag då lyfta vikterna på gymmet lär väl varenda nagelflis gå av. Så jag struntar i gymmet idag och beger mig istället ut på en joggingunda ikväll, om det blir snart eller senare senare ikväll , får se :-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...