tisdag 21 augusti 2012

Formkoll och träning


Tidig morgon, klockan var 5:30 när jag gick upp. Utvilad och pigg. Redo för min första löpning sen flera månader tillbaka. Jag laddade upp med en kopp kaffe, aminosyror och fettförbrännare.
5 minuters uppvärmning, sen var det bara att börja strutta iväg :) Lite trögt dom första minuterna, men sen gick det förvånansvärt bra. Och jag som avskyr löpning, men än så länge går det bra :)
45 minuter blev det, väl hemma var det bara att hoppa in i duschen och sen äta min frukost. När jag blev klar tog jag bilen och åkte mot Göteborg för en formkoll med coach Madde.
Både jag och Madde har känt oss lite stressade över min form, eftersom den har bestämt sig att vara lite motsträvig. Men det är bara att ligga i och fortsätta kämpa trots minimalt med mat och hård träning. Förr eller senare måste det ju släppa :) Samtidigt som man är lite skeptisk och orolig över hur det kommer bli i slutändan, så är det så skönt att få prata med Madde som vet, nån man kan rabbla sina problem med som också förstår men samtidigt lugnar ner en.

Detta gjorde att jag fick en liten extra kick på gymmet. Tanken var bara; mååål mååål, luciapokalen. Jag ska nå fram, 15 veckor kvar och 14veckor till Decembercupen !!



Ett bröst & baksida lår och som vanligt 40 minuter kardio som jag la upp såhär denna gången för att få lite variation på det hela; 15minuter crosstrainer, 10min på bandet med maxlutning för en extra touch på rumpan och 15minuter på cykeln.

Övningar:
Bänkpress
Lutande hantelpress
Pushups med fötterna på bänk
Pecdec

Sittande bencurl
Raka marklyft
Bollinrullning


Nu ska jag lägga mig i soffan med gott samvete efter en händelserik dag. Är helt slut i kroppen.
Men snart, snart äre dags för mitt goda kvällsmål :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...