fredag 17 augusti 2012

Grymt benpass


Min dag har sett ut såhär; TRÄNA, städat hela hemmet, tvättat. 

Vi kan la börja med det roligaste - träningen. Eftersom jag hade min fria dag igår och fyllde på med massor av mat så tyckte jag att ett benpass skulle sitta fint idag istället för axlar. Och ben blev det, och ett jävligt bra pass! Började med knäböj, som är en av mina favoritövningar, benpress och benspark är också rätt goa, en såndär hatkärlek :) 
Men iaf så såg mina set ut såhär; 
90kg 8 reps 
100kg 8 reps x2 PB !! 

Resten av passet; 
Frontsquat x3
Utfall i smith x3
Benpress med smal fotisättning x3
Benspark x4
 + 6 set vadövningar

När det kommer till just knäböj så hör man olika, då menar jag hur djupt man bör gå. Om det är halva böj, 90 grader eller ass to the grass. Läs detta, väldigt intressant! Själv kör jag inte ass to grass, varför? För jag vill helt enkelt inte för det första skada mig och sen handlar allt om kontakt när det kommer till styrketräning. Det är just framsida låren jag vill få kontakt med, då är det 90grader som gäller för mig och jag får grym kontakt. Jag skiter fullständigt i vad folk tycker och tänker, känns det bra för mig så kör jag så :)



Min energi har vart på topp idag, det har gått på räls hela dagen sen halv 10 imorse. Mina 90 minuters kardio är också redan gjord. Tre pass idag, men skulle fasen klara ett till ;) Men nä jag sparar mig tills imorgon. 
Städat och donat här hemma, bytt sängkläder och nyduschad. Sista tvätten hänger på tork. Sen kan jag med gott samvete lägga mig i soffan med benen i högläge. Imorgon väntas en dag med jobb och träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...