måndag 2 april 2012

Måndag morgon


Denna veckan började inte riktigt som jag hade hoppats på, fortfarande lite halvkrasslig. Men nu är det bara halsen som spökar, och inte vågar jag riskera att träna heller för då lär det väl bara bli värre. Ute är det jättefint väder, solen skiner och det hade ju vart perfekt med en PW/jogg, men nä jag får bestämt ligga här i soffan och vänta på att ta hojen till jobbet.
På tal om det, vad skönt det var att jobba igår :) Jag jobbar med så underbara människor , trivs verkligen!


Igår testade jag nåt som jag länge velat göra - proteinfluff 


40g kaseinpulver, vaniljsmak 
1,5dl vatten

Rör ut proteinet med vattnet, så det blir en geggig massa. Ställ in i kylen ca 15min så det får svälla lite.
Sen vispar jag några minuter, hårt och mycket. Ställ sen in den i kylen igen någon minut för att sen vispa ytterligare lite mer så man får det lite fluffigare.
Rörde i kanel och strödde över valnötter :)

Utvärdering: 

Jag fick inte mitt fluff så fluffigt som jag ville ha det, men det berodde nog på att det var för mycket vatten. Så till nästa gång (läs idag ;) ) testar jag med ½-1 dl istället. Och att jag ska vispa ännu mer (skyller på att jag var för hungrig igår kväll, hemma sent från jobbet). Något som jag också tror eller snarare vet skulle vara gott är att ställa den i frysen en stund så det blir som glass :)
Ska testas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...