tisdag 15 november 2011

Gym - jobb


Tjolahopp tjolahej

Precis kommit hem från jobbet, trött som en .. jag vet inte vad. Blir strax att nana kudden.
Ska fixa lite frukost till imorgon innan jag lägger mig, ska upp till morgonen och göra ett kortpass från 7,30-13 sen iväg på kvällen och ha natten från 21-7,15


Hann med ett armpass på gymmet, var klar strax innan 11. Sedan ringde jobbet vid 11,30 det var akut. Var tvungen att springa in i duschen och göra mig iordning fort som attan sen brumma iväg. Var där på en halvtimme, inte illa pinkat ;-) 
Så ett långt arbetspass blev det idag. 

Jooo just det, har ju inte berättat.. 
Jag har ju sagt tidigare att det spökar på jobbet
I söndags då.. det var jag och Carin på morgonen. Vi sitter i vardagsrummet och när vi helt plötsligt hör fotsteg övervåningen uppe vid jour-rummet (där det brukar spöka) , både steg och lite bröte. 
Carin bestämmer sig för att gå upp efter en stund, och hon känner direkt när hon går i trappan att det är nåt skumt så hon får hålla sig i räcket i trappan, stanna till en stund och sedan fortsätta upp mot jour-rummet. När hon väl är där uppe får hon direkt huvudvärk, hon tar upp kameran och ska ta kort (spöken, andar what ever) reagerar blixtar. Hon knäpper ett kort, och hör här !! På bilden ser man ett avlångt vitt suddigt streck. 
Hon kommer ner och visar mig, efter en stund slutar det låta och istället brötas det på nedervåningen i lilla hallen precis vid vardagsrummet. Då skojar vi lite och jag säger "jaha nu har han tröttnat och kommer ner hit istället och gör oss sällskap, han kanske sitter brevid dig" 
Och precis när jag sagt det, hörs ett slag mot väggen precis brevid Carin i soffan. Fram med kameran igen, och även där ser man något vitt suddigt fast denna gången som en liten boll. !! 
Fucking scary 

Liknade som på bilden såg det ut på kortet.
Vit suddig liten sak .. 

Dom senaste dagarna har det spökat som tusan där ute, t om så att jour-personalen inte kunnat sova pga detta. Tycker det är lite äckligt faktiskt.. 


Nåja nog om det, nu ska jag ut i köket och fixa käk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...