fredag 22 april 2011

Långfredag

Gårdagen spenderade jag ute i solen och soffan, bara slappa för hela slanten med gott samvete.


Morgonen startade jag med 45 minuter PW
Men idag var det ingen sol när jag traskade, fast då var klockan iofs strax efter 6. ååh va jag älskar att gå ut på promenad tidigt på morgonen :-) Lite små ruggigt och kallt och jag hade bara tagit på mig en fleecejacka så vart lite kyligt. Men pulsen kom upp och nöjd när jag kom hem och fick i mig min efterlängtade frukost som jag längtade efter under hela promenaden, min mage skrek efter grööööt :-P
Klockan 9 var det dags för jobb, så jag tog cykeln iväg till Gården.



Ben, vader, baksida axlar & mage 
Efter jag kommit hem från jobbet, satte jag mig en stund vid datorn tog ett mellanmål - Super protein complex & en sked jordnötssmör 
Sen var det bara att packa ner allt som skulle med till gymmet och cykla iväg. 
Värmde upp ordentligt med varje övning och gjorde idag PB i benpress på 150kg - vet jag vet att jag kunde pressa mer, men nästa gång :-) 


Dagens pass 

  • Värmde upp i första övningen, 2*10 på 60% av mitt max, 1*6 på 70%,1*3 på 80% och 1*1 på 90%.
  • Värmde upp kommande muskelgrupper  1*10 på 60% av mitt max, 1*6 på 70%

* Benpress 3*6 superset stående vadpress 3*15
* Knäböj 3*8
* Utfall på bänk 2*15
* Benspark 2*10 superset sittande lårcurl 4*12

*Liggande kabeldrag 3*8
*Face pull 3*10

* Plankan - knä mot armbåge
* Fällkniven med boll
* Crunches med viktplatta
= Alla övningar i ett set
+ 30 minuter på bandet med lutning

NÖJD :-)

 __________________________________

Med gott samvete köpte jag hem lite naturgodis och mumsa på :-) 
Min mage tyckte inte om det nu i efterhand, gasig och jävlig.. men gott för stunden

Men det får räcka för idag, ska strax ta mitt kvällsmål sen inta sängen och glo på TV
Imorgon åker vi till Norge ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...