måndag 18 april 2011

Moorgen

Åh idag tog det emot lite när klockan ringde 6, vaknade med en sjuhelsikes huvudvärk. Men jag gick upp, kollade ut genom fönstret och såg att det var sol , och då kan man bara inte ligga kvar i sängen. Oh no, big no-no
Så på med kläderna , i med diverse piller och sen knyta på sig skorna och traska ut. Med morgonpasset i P3 i lurarna och underbart gött väder gick det undan idag :-) 56 minuter senare och 300 kcal förbrända satt min frukost gött efteråt :-)

Gröt gjord på
1 dl fiberhavregryn
1,5 dl lättmjölk + 1/2dl vatten
1 msk hela linfrö
1 msk psylliumfrön 
En skvätt funlight Wildberry & massa kanel 
Tillsist  när gröten är klar slänger jag på ytterligare 1/2dl mjölk och görar runt 

Det är min grötfrukost det , riktigt jääla gooé :-)
Med en näve hackade nötter i , 2 ägg & en kopp te till detta




Usch jag tycker så synd om både Molly och Enzo. Eftersom han ska kastreras idag så har dom inte fått nån mat sen igår kväll och inget på hela natten och varken nu på morgonen heller. Och då får Molly lida hon också, stackarn. Man vet att dom är hungriga, för dom springer efter en och går till skåpet där maten står, men så nongalerar vi dom bara. Fyfan va taskiga vi är :-P

Åhå min älskade gosis, här var han inte stor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...