tisdag 27 december 2011

Ett annorlunda träningspass

Japp, ett väldigt annorlunda också mot vad jag brukar. Nämligen ett "Tabata"-pass.
Jag körde 6 övningar efter varandra, 3set  med 30 sekunders vila mellan seten.

Såhär såg passet ut: 3 varv
Uppvärmning; 10 min crosstrainer

Utfall med kettlebellvikt i ena handen 8reps per ben
Halv kettlebellswing 15 reps
Armhävningar *max
Omvänd rodd 8reps
Sittande rotationer med vikt 10-15reps per sida
Sidoplankan 10reps per sida

Detta tog bara 10minuter, men helt slut! Sedan var det vidare mot löpbandet för ett brutalt intervallpass som såg ut såhär:

Uppvärmning: 10min gåing
Höj löpbandet till maximal lutning, välj hastighet som man kan hålla i 8 intervaller.
Maxar i 30 sekunder och vilar i 20 sekunder.

10 minuter senare = DÖD 


Det kan man säga var ett intensivt pass och mycket effektivt. Efter träningen åkte jag direkt åh solade.
Nu ligger jag i sängen åh så nya pyshen är på , trött som tusan är jag.
Har tagit en dusch, använt min epilator som jag fick av  mamma i julklapp och aj vad ont det gör! Ingen njutning här inte haha. Smörjt in med mig bodylotion och lagt ansiktsmask. Känner mig som en ny människa .. eller nästan :-)


Idag har jag beställt tid hos frissan. Imorgon åker halva året av !! :-O 
Vad fan har jag gett mig inte på?! Jag älskar ju mitt hår ... 
Men samtidigt känner jag att jag behöver göra något åt det, nåt nytt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...