onsdag 29 september 2010

Kassler & broccoligratäng

Satt o kolla i ICA reklamen , ja jag verkligen älskar o kolla reklamen speciellt från Hemköp, Coop och ICA *skratt*
Ialf .. Så hitta jag ett recept där som blev sugen på att laga, okej mamma ville också att jag skulle göra de :-)

____________________________________________________________
____________________________________________________________
And the result ...

  •  Nästan en hel broccolipåse
  • Kassler
  • 4 dl lättmjölk
  • 3 msk dinkelmjöl
  • 2 dl riven ost (12%)
  • 1 tsk paprikapulver, 1 vitlök och olika kryddor
Tinar broccolin ngt, skivar kasslern.
Lägg kasslern i en form tillsammans med broccolin 
Häll mjölken i en kastrull och vispa ner mjölet , rör om tills de börjar småkoka. 
Låt de sjuda ngn minut, häll sen i osten och 1 tsk paprikapulver. 
Häll detta över kasslern och broccolin in i ugnen i ca 20 min på 225 grader

Min middag de :-)

Snart dags o knata ut på en promenad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...