söndag 26 september 2010

Proteinbar


Ja va gör man inte en söndag kväll när man inte har nåt annat för sig ? Jo man lagar hemmagjorda proteinbars :-)

Här kommer receptet

10 st bars
  • 100 gram fiberhavregryn
  • 250 gram kesella
  • 2 äggvitor
  • 1 ägg
  • En skvätt funlight
  • 35 gram Whey-100 (chokladsmak)
  • 95 gram frysta hallon
  • 10 gram solroskärnor
  • 10 gram pumpakärnor
blanda ihop kesella, funlight, äggen och hallonen i en bunke

blanda dom torra ingredienserna i en annan bunke
(havregryn, prottepulver, solroskärnor & pumpakärnor)

Rör ihop allt

Häll ut de i en form sen in i ugnen i 15-20 min på 175 grader

färdiga
Jag hade i mina tankar att dom skulle bli chokladliknande men istället blev dom rosa :-)
Inte så konstigt kanske eftersom jag hade hallon i hehe


Nu väntar jag för fullt på att dom ska svalna sen jag ska slå in dom i folie
en tar jag själv o en skål kesella m funlight & kaffe :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...