måndag 4 oktober 2010

Rågbröd med äppelmos

Under dan när jag inte hade nåt o göra så fick jag helt plötsligt lust och baka bröd. Finns inget godare än nybakat bröd med ost på :-) Mmmm
Så.. Resultatet blev rågbröd med äppelmos i


Nu har jag inte skärt upp brödet ännu i skivor så vet inte hur många de blir, 
men de blir ialf till en hel armé ;-) En stor limpa 

  • 4 1/2 dl lättfil
  • 1 dl hemmagjord äppelmos
  • 2 dl rågkross
  • 1 dl fiberhavregryn
  • 2 dl rågmjöl
  • 1 1/2 dl vetegroddar
  • 1 1/2 dl dinkelmjöl
  • 1/2 dl solroskärnor
  • 1/2 dl hela linfrön
  • 1 1/2 tsk salt
  • 1 1/2 tsk bakpulver
  • 1 1/2 tsk bikarbonat
  • 1-2 tsk brödkryddor 

Rör ihop fil och äppelmos. Blanda dom torra ingredienserna, rör sen ner de i bunken med fil. 
Man kan om man vill också ha i russin, torkad frukt, nötter osv , men jag tog de jag hade hemma
Smeta ut i en avlång form, in i ugnen på 225 grader i 45 minuter 



____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

Nyss kommit hem från gymmet, fasiken va bra de gick idag. Och vilken kontakt och pump jag hade , och några PB:n här o där :-) Me like a lot ! De stramar till gött , så de ska va och känner redan nu att de kommer kännas imorgon :-) 

Bröst, triceps & axlar

* Bänkpress 
* Lutande hantelpress
* Liggande tricepspress med stång 
* Millitärpress 
* Rotatorkuff
* Fjärilen (failure)
* 5 set mage

Snart dags och göra iordning käk -  färdig grillad kyckling, wokgrönsaker, keso & kanske mitt nybakade bröd :-) 
Sen hoppa in i duschen och hoppa till kojs, för jag är tröööööttt 

Nä nu dags för Biggest Loser Sverige! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...