lördag 9 oktober 2010

Vitkålsgratäng med tacofärs

Nu är jag snygg i håré , färga de gjorde susen :-)
När jag kom hem från Linnea va de bara att sätta igång med middan, efter att inte ha ätit på 5 timmar va jag vröölhungrig så fick klämma i mig en clementin medans jag laga ihop maten.


Mmmmm gott :-) 

6 port

  • Nötfärs
  • Vitkål (ett huvud) 
  • 2 lökar
  • 250 gram kesella 
  • 1 burk tacosalsa 
  • 1 påse tacokrydda
  • Riven ost

Riv vitkålen
Släng i löken och färsen i en stekpanna och stek, krydda med tacokrydda och ev peppar
Blanda sen i vitkålen, rör ihop.
Blanda i tacosalsan i kesellan, rör ner de i vitkålssmeten.
Häll i en form och sedan på med osten. In i ugnen på 200-225 grader i ca 15-20 minuter. (Tills osten har smällt ordentligt)

____________________________________________

    Jaha och imorgon är de dags för jobbelijobb. Kors i taket , efter en lååååång ledighet ska jag äntligen få tjäna lite pengar :-P 
    Ska bli skönt o få jobba lite - 7,30 - 15


    Inget gym idag, tar de imorgon istället! 



    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...