lördag 11 juni 2011

Rygg & armar

Passet gick kanon! Pulsen kom upp i 175 som högst och jag rev av det på 1 timme sen 30 minuter på bandet med 15 minuters intervaller.

Marklyft 4*10
T-bar 3*12
Sittande rodd 3 set varav 12,8,10 reps efter varandra
Latsdrag 3*10-12

Hantelcurl 3*8-10
Skivstång 3*8
Enarmscurl i övre trissa 3*10

Pushdown med rep 3*10
Press över huvudet med stång 3*12
Pushdown med rak stång 1 set varav 2 dropset


♦      ♦       ♦        ♦

Ikväll då .. 
För några dagar sen var jag lite sugen på att gå ut , nu när Linnea kommer till Mellerud vill jag ju så gärna umgås med henne. Men så nu när helgen kommer vill jag inte ens gå ut , inget jag ser framemot.. 
Jag är inte den som osocial, absolut inte, jag älskar mina vänner och umgås men alkoholen lockar inte. 
Detta är faktiskt något jag mår dåligt över, jag menar jag är 20 år och vilken ungdom som helst gillar ju att dra ut med kompisar och bli dyngraka och få med sig ett pack hem för att sen diskutera dagen efter vem som blev fullast hit o dit , kommer jag i framtiden ångra att jag höll mig utanför ? 
Det är inte det att jag aldrig vill gå, visst jag kan bli sugen att gå med mina vänner en kväll men inget jag vill varje helg. Jag spenderar hellre en fredag/lördagkväll framför en film med lite gött ibland. 

Jag gillar att laga mat, ta promenader, ligga hemma i soffan o glo på TV, ibland tillsammans med godis, ta en myskväll med mina vänner. Jag tycker om att vakna pigg på morgonen och ta en promenad, känna mig fräsch och pigg hela dagen. 
Jag SKÄMS över att tycka det, för av en 20 åring förväntas det att man ska älska att festa. Jag gillar inte det, jag önskar med allt i världen att jag kunde tycka att det är kul. Men det gör jag inte ...

Jag vet inte vart jag vill komma med det jag skrev, ville mest bara skriva av mig för det är precis så jag känner. 
Så nu ligger jag i valet mellan en hemmakväll eller fixa mig och möta upp tjejerna ikväll för fest. Inget känns rätt just nu, ger mig bara en jävla ångest över att välja *suck* 
För vad jag än väljer så kommer det kännas fel ...


1 kommentar:

  1. Det beror kanske på vilket liv man har levt innan. Började man festa i tidig ålder, har man redan haft den perioden i sitt liv. Tänk istället på vad du sparar på att inte gå ut och supa skallen av dig varje helg. Man slipper ångesten, bakfyllan och den mängden pengar som försvinner varje gång på allt möjligt skit. Gör det du känner känns bra och skit i alla förväntningar!! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...