torsdag 12 augusti 2010

Spöknatt

Jobbade ju som sagt igår och hade jouren inatt. Under dan så pratade jag och Carin om att de spökar i huset vi jobbar i (de har gjort de i alla år som dom jobbat där).
Att de är Arne, en som bodde i en av lägenheterna i huset innan han gick bort och nu har de flyttat in en ny i hans gamla lägenhet o då är han på nåt sätt sur/grinig för de (?) .. Ha ialf , jag och Carin va ute på en promenad med en som bor på Gården , då berättade hon när hon och Sofia hade natten där och hur mycket de spökade, och Fia inte kunde sova där uppe ,hon grät som en idiot va livrädd och ville hem.
Va de min tur inatt ?
Jag gick o la mig runt halv 11 , kunde inte riktigt somna med en gång fast jag va trött. Så låg där i sängen o vred på mig. Då helt plötsligt hör jag ett klappande ljud , de va inte högt men de va som en lätt klapp på låret. De började först sakta , men efter en stund ökade takten, jag fick hjärtklappning och svettades som en idiot.
Då sa jag faktiskt till, då sa jag såhär till min gäst "nä nu får du va tyst för jag försöker sova" , de blev lugnare men fortfarande lätt klapp. Då blev jag ännu mer irriterad och sa "nä men nu får du faktiskt va TYST, god natt"
Och efter kanske 5 minuter så slutade de, och jag kunde somna. Höll på i 1 timme drygt ...
De är inte klart än, vakna, gjorde iordning mig gick ner till dom andra. Karin som hade vaken natt frågade om jag sovit gott, o jag berättade att de fan hade spökat inatt. Då säger hon ja jag har hört massa konstiga ljud inatt (!!!!!)
Fyyyfan va läskigt , inte nog med att jag hörde de utan Karin också. Inte konstigt att personal har svårt att sova när dom har jouren

Nog med spökena , ska snart fixa frukost magen kurrar
Senare under dan drar jag till gymmet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...