lördag 8 januari 2011

Lürthdag

Tänkte jag skulle gå en lång promenad imorse men när jag såg ut så ångra jag mig, snöar och blåser vääääldigt mycket. Tar en lite kort promenad istället med Giza innan vi åker, ska iväg till Ed och möta upp mormor, morfar & Kim om en stund.

Tidningskillen va här precis, öppnar dörren o Giza vill såklart fram o nosa.
Jag: Hon är inte farlig (för han såg lite rädd ut när hon gick till han), akta så hon inte springer ut.
Va fan händer?! Jo hon får syn på en feting hund precis utanför dörren och glad som hon blir springer efter hunden och gubben o tanten som går med.
Jag ropar på Giza eftersom jag skulle betala tidningen så hann liksom inte reagera förrän hon va borta vid hunden.
Jag ropar som fan men hon viftar bara på svansen och är überglad för o se en hund, fast denna feta hunden blir ju bara förbannad och skäller så den blir hes. Fast korkade fisen hon är jätteglad *skratt*
Men de va däremot inte gubben och tantafan (förlåt jag blev j*vligt förbannad). 
Gubben han grymtar och skäller på hunden och mig
Tanten: Men du förstår väl att du inte kan släppa hunden lös sådär
Jag: Ja men va fan hon sprang ju ut
Gubben fly förbannad och fick bära upp sin hund tillslut och skriker: ja men du får väl hämta hunden då!!

Förbannade j*vla idioter! Förlåt men jag blev riktigt förbannad när dom står och skriker på mig som om de vore med flit att jag släppte ut Giza och lät henne springa till hunden , hm förstöra min morgon på de viset haha


Nog om de.. Igår så blev de ett impuls åk till Trollhättan, vi satt här på morgonen och mamma fick syn på mellandagsrea på Elkedjan. Bl a en lampa som kostat 495 :- styck kostade bara 99 kr, en espresso-maskin som kostat 1395:- kostade nu bara 395 så vi åkte ner snabbt som ögat.
Mamma köpte 2 lampor till mitt rum, ett brandkit med brandfilt, 2 branvarnare & 1 brandsläckare för bara 295:- , sketabilligt ju hade kostat runt 1300.
Sen stod mamma länge och skådade den fiiiina espressomaskinen, men hon hade inte råd sa hon. Då kläcker jag ur mig, ja men då köper jag den åt dig! En tidig födelsedagspresent, en väääldigt tidig. Si sådär 8 månader :-P Ska allt lägga ut bilder sen, hinner inte nu.

Nu har jag fanimej brådis , måste göra mig iordning. Har massa o skriva om sen..
Haaaj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...