måndag 1 november 2010

Broccoligratäng med kassler & vitmögelost

Gottigott gott ! Hooh mätt i magen blev vi allihopa

Das middag 

Nu har jag inte använt mig av några mått utan tagit på känn , 
men detta hade jag i 
  • Broccoli
  • Kassler
  • Purjolök
  • 1 burk creme fraiche 
  • Vitmögelost (camembert) en halv måne 
  • 1 tomat 
  • Riven ost 
  • Kryddor 

Gör såhär: 
Tina broccolin något, lägg de i en form. 
Skär kasslern i bitar och lägg över broccolin 
Blanda creme fraiche med vitmögelosten i en stavmixer , men jag använde mig av gaffeln och mosa på egen hand. De går lika bra men ganska trögt men de går som sagt 
Skiva purjolöken och rör ner i bunken, riv ner 1 vitlök tillsammans med kryddor 
Lägg detta över broccolin , skiva tomater och lägg på sen på med riven ost. 
In i ugnen på 225 grader i 20-25 minuter 
Strö på oregano 



______________________________________________________

Har inte fått svar från Rådahallen än , väntar för fullt. Men om dom inte ringer kör jag ett Friskis & Svettis pass istället :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...