lördag 13 november 2010

Smala & proteinrika chokladbollar

En energisnålare variant av chokladbollar & proteinrika. 
Hade ingen lust att slänga ut massa pengar på godis/chips eller 
va de nu kan va, nä jag gör mina egna chokladgoingar istället :-)


  • 150 g lätt kesella
  • 27 g Whey-100 chokladsmak
  • Fiberhavregryn 
  • 1 msk hermesetas Lättströ
  • 1 msk kakao
  • 1 msk kallt kaffe
  • Kokos


Gör såhär: 

Börja med att blanda kesella och proteinpulver.
Häll sen i havregryn efter egen konsistens (jag hade i lite mer än 1 dl) & resten av ingredienserna. 
Rulla bollarna i kokosflingor. Ställ i kylen! 


Har inte smakat på dom än, står just nu i kylen men ikväll ska dom provsmakas :-) Spännande! Har aldrig provat denna variant förut.

________________________________________________________


Mitt hjärta ligger i mammas knä helt utslagen, efter allt ståhej här hemma så är han trötte :-)
Han ska alltid va med mig och klättra på mig, lilla skrutten ♥
Nyfiken liten skit är han hihi





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...