fredag 3 december 2010

Effektivt pass

Gött mos! Lägga lite extra krut på biceps, övre delen av ryggen och magen idag.
De blev inga PB men jag fick bra kontakt och känner mig såååå nöjd efteråt :-)
De enda jag kunde slå sen förra veckan jag körde biccarna var skivstång med "z" stång - 22 kg 5*5 


Jag tycker däremot jag kunde lägga på mycket mer vikter, men jag har blivit strikt när de gäller
vikt och att utföra övningarna rätt. Man ska inte va för viktkåt. Jag är ialf väldigt nöjd och magen ja den fick då kämpa och stånkas rejält. Har ju som sagt jättesvårt att få kontakt med mina magmuskler och brukar oftast inte få träningsvärk men idag körde jag superset med alla övningar, och de tar !! *Pjoh*

Biceps
Skivstångscurl 5*5
Hantelcurl m tummen pekat upp 3*8
Bamsecurl 2*10

Övre rygg 
Latsdrag (händerna från & emot) 6*5 supersetat med sittande rodd 3*8
Latsdrag med V-hand 5*5 supersetat med T-bar 3*8

Mage
Crunches
Liggande benlyft
Crunches i cable (maskin)
*alla 3 övningar körde jag i ett race (superset) , 4 varv med 15-20 reps*

Efter detta tog jag mig upp på löpbandet och värmde upp i 5 minuter, för att sen köra intervaller. Men va händer?! .... Benhinnorna  krånglar , efter bara 1 fucking jävla minut. GAAH!  
Varför varför ! Jag är så förbannat trött på att de ska krångla, dom förbaskade dummingarna är problemet till varför jag går ner så sakta som jag gör.
Men jag jogga lite lätt i ca 10 minuter , så 15 minuter totalt efterförbränning. Bättre än inget ialf :-)


 ________________________________________________
_____________________________________________

Oh de luktar glögg! Mamma bjur på glögg & pepparkakor :-) 
Ikväll blir de lugnt , skulle egentligen ut idag med Linnea men får hoppa in o jobba imorgon så då avstår jag. Inte speciellt skönt eller bra för den delen och komma bakfull till jobbet. Inget för mig

Istället ska jag baka kladdkaka , yummi :-)
Lite fredagsmys med kladdkaka & gräddglass och choklad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...