måndag 6 december 2010

Måndag

Morrn morrn! 
Haft fullt upp i helgen, jobbat för fulla muggar. Fick hoppa in o jobba på söndag morgon, så de va bara hem efter jobbet på lördag kvällen , gå och lägga sig och sen upp igen.
När jag slutade igår vid 15 så ringer mamma och säger hon ska  till Bäckefors sjukhus.. Här i veckan vart hon lite klantig , stackars mamma. Hon skulle skära upp fläsk till fåglarna när hon då slant med kniven och skar sig i fingret, rätt djupt sår :-/ Men mamma är inte den som gnäller för minsta lilla, så hon struntar ju i de och plåstrar bara om de med plåster och fingerbandage. 3 dagar senare är fingret 10 gånger så stort och gör förbannat ont , då va de bara att köra mot sjukhuset. När vi kommer in hos doktorn säger han att fingret är inflammerat och hon behöver gå på penicillin i några dagar. De första hon säger är "men hur ska de här gå, de är snart jul och jag har mycket o göra!" Stackars mamma hon känner sig jättehandikappad och kan inte göra nåt , men klart man hjälper henne , va trodde ni?! :-)

På kvällen sen drog jag och hojjen till gymmet, de blev nedre delen av ryggen & mage
PB i marklyft 77,5 kg * 2 set á la 5 reps & 3 reps
 75 kg 2 set
70 kg 1 set

Snart är 80 kg nära :-) Bra för o va lilla mig på 156 cm!
Träningsvärk?! JA !! 



Ringde veterinären imorse och på Torsdag tar jag med mig lilla fisen
för vaccination.
Och imorrn är de götet som gäller med Jenny & Åse :-) !


Jag har bestämt mig , efter många om och men så har jag tillslut kommit fram till att skaffa mig en PT. Lina heter hon och jag har följt hennes resa från mullig tjej till en fitnessbrud! Hon gick ner 7 kilo på 1 månad , hennes gamla blogg där man kan läsa och se bilder på hennes resa http://linakuijl.blogspot.com/
Eftersom jag har stannat upp i min viktnedgång, ser jag därför ett skäl till att ha Lina som hjälp. Jag behöver verkligen den sparken där bak så jag kommer nånvart. Träningen går ju framåt hela tiden , vilket jag är så otroligt glad för :-) Va skulle jag göra utan den?! Men de är just kroppen i sig som behöver en kick , de står helt stilla 
http://fitnessguru.se/lina - kan ni läsa mer om henne :-)
Men hon kan inte ta emot några nya klienter förrän tidigast februari/mars , men jag är såå taggad & ser verkligen framemot detta :-) Jag ska ha den kroppen jag drömmer om!!




__________________________________________________

Nog pratat om de :-) 
Ska snart iväg med mamma o handla sen drar jag till gymmet
och kör ben, vader & mage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...