torsdag 9 december 2010

Hemma !

Hur gick de hos veterinären då? 
Lillen gillade verkligen inte att åka bil, fy jag tyckte så synd om han. Ja HAN..
Han mjaua och blev illamående, fast som tur va spydde han aldrig men han satt med öppen mun och andades/flåsades och ut med tungan. (så som hundar gör) 
Men så fort vi kom fram blev de genast mycket bättre :-) Han var sååå duktig, och när vi skulle hemåt fick vi en liten present

Jag frågade veterinären om hon kunde kolla va de va för
kön på katten, och ja en litten grabb är de :-)
Frågan är bara va han ska heta, först var de ju Nemo 
sen Mitzie men du då..?
Åse har gjort att jag fått beslutsångest, nu vet jag inte alls :-P 

_________________________________________________
_________________________________________________

Slog ihjäl några timmar förut också för lite julklappsjakt. Blev en julklapp till Mormor&morfar 
Resten hoppas jag hitta imorrn när jag och mamma åker till stan!

Blev till gymmet med min bror efter de. Bröst/triceps & mage
PB i bänkpress 
40kg 1 set
42,5kg 2 set á la 5 reps PB !
40kg 2 set

GÖTTMOS!! 

Cykla hem efter de och sätta igång med maten. 

Köttfärsgratäng med broccoli & röda linser i




6 port
  • Köttfärs
  • 2 gula lökar
  • 2 vitlöksklyftor
  • 2 dl röda linser
  • Broccoli
  • 3 msk tomatpuré
  • 1 msk tacokrydda
  • Oregano
  • Salt & peppar 
  • Paprikapulver

    Redning
  • 4 dl lättmjölk
  • 3 msk dinkelmjöl
  • Riven ost (17%)
  • Paprikapulver
  • Peppar

    Gör såhär:
    Sätt ugnen på 200 grader.
    Häll 2 dl röda linser i en kastrull med 4 dl vatten. Koka på svag värme i ca 10-15 minuter.
    Hacka lök och vitlök och fräs i en gryta, lägg sen i köttfärssen tills den fått färg. Lägg sen i den tinade broccolin och blanda ner alla kryddorna, till sist lägger man i dom röda linserna.
    Låt det puttra någon minut medans du gör iordning redningen.

    Värm upp mjölken och häll i mjölet, riven ost och kryddor och rör om. Låt koka upp under omrörning, låt sjuda i 5 minuter.

    Häll sen detta över köttfärsröran som du lagt i en form, sen in i ugnen i 15 minuter.

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...