söndag 15 januari 2012

Mina kosttillskott


För ett tag sedan beställde jag hem lite nytt till min lilla samling. Det går alltid åt! :-) 
Ska också skriva ner vad för kosttillskott jag använder och när. 


Varje morgon tar jag alltid Omega-3 kapslar & mivitotal Plus. Mivitotal Plus innehåller en hög med vitaminer och mineraler, Q10, aminosyror, alfalfa, psyllium och bioflavonoider. 
Jag tar 1 msk (kork) tillsammans med lite vatten. Superbra produkt! 



Innan, under och efter träning kör jag med aminosyror.
En ny produkt i min samling som ska bli spännande och se hur den verkar. 

Aminosyror används för att påskynda återhämtningen, muskeluppbyggnad och för att hindra muskelnedbrytning. Aminosyror är de byggstenar som bygger upp proteiner i kroppen, tex muskler, hormoner och immunförsvarsceller. 


Innan varje styrkepass kör jag med snabba kolhydrater i form av banan & vassleprotein.
Jag tar också 40g Vitargo och 40g vassleprotein efter passet


Vitargo Pure
Vitargo är en unik patenterad kolhydrat, utvecklad för att ge en effektiv inlagring av lättillgänglig muskelenergi (glykogen) i kroppen. Vitargo är en mycket stor kolhydrat som påminner om glykogen i strukturen, ju större kolhydrat, desto snabbare lämnar drycken magsäcken och din kropp kan ta upp energi från tunntarm till blodbanan. Ju lägre osmolalitetsvärde, ju snabbare magtömning. 




Alla produkter hittar du hos sportkost.se


1 kommentar:

  1. Den EAA kör jag också, tycker den är grym! Innehåller en del beta-alanin, vilket ger ett jäkla tryck när jag använder den under passet! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...