måndag 30 januari 2012

NYA TAG!


Hellu på er! 


Min morgon började med att jag var på gymmet 7:30, första dagen på det nya träningsschemat. Kändes och gick super !! :-) Axlar & mage fick sitt riktigt ordentligt. Har börjat med dropset i vissa övningar, och för er som inte vet vad som menas med det, går det alltså ut på att köra en vikt där man klarar ett visst antal reps sänker igen kör ett antal reps och sänker ytterligare en gång och kör några reps. 
Kan se ut såhär tex: 3*8,6,6. Vilar en kort stund mellan varje set, sedan köra på igen. Bränner gött och otroligt jobbigt !! 

Dagens pass: 
Uppvärmning: 10 min roddmaskin

Sittande hantellyft åt sidan 3*6,6,6
Sittande enarms hantelpress (andra armen rakt ut) 3*8/sida 
Liggande superman på lutande bänk 3*15
Dubbla kryssdrag i cc från nedre trissor 3*6,6,6
Drag till bröstet med stång i cc (liggande) 3*6,6,6,4 VILLE SPY !! 

Russian twist med viktplatta 3*30
Crunches med vikt, raka armar 3*20
Plankan 3*2min 


Nya övningar - enarms hantelpress med ena armen rakt ut; den tog jäkligt bra, åh dessutom skitbra för balansen. Det brände, ja jääävlar :-) 
Drag till bröstet (nej inte ny men brukar inte köra den liggande i cablemaskinen); dropset i denna övning, jag ville bara spy. Men samma där, mina axlar ville gå av! Svidande känsla, och helt matt i musklerna efteråt. Orkade inte ens lyfta på armarna :-P 

Plankan i 2 min .. Jo hej där var jag inte så tuff längre haha. Dom sista minuterna fick jag stå på knäna. En vacker dag ska jag klara 2 hela minuter, ett mål att sträva mot! 

Som avslutning på detta passet blev det 60 min intervaller på crosstrainern. Sen var jag helt slut !! 


Ett nytt matschema, och dagens matlåda som blir min middag idag;
Laxwok 
Laxfile , råris, wokgrönsaker & kokosmjölk 

Var tvungen att smaka , åh himmelsk gott ju :-) 


I eftermiddag ska jag iväg och jobba mellan 14-21,30. Fram till dess ska jag läsa igenom favoritbloggarna och svara på lite mejl. 

2 kommentarer:

  1. Åh det lät riktigt gott! Måste testas nån dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de tycker jag. Blev krämig och god :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...