lördag 28 januari 2012

MITT KOSTUPPLÄGG

Då var Februari månad snart här, och ett nytt kost- och träningsupplägg damp ner i lådan häromdan från min coach Madde.

Såhär kommer det alltså se ut;

MÅNDAG
Frukost: Havregrynsgröt med mjölk & ägg
Mellanmål: 2 ägg & kaviar
Lunch: Kyckling, stekt potatis, paprika, champinjoner & sweet chilisås
Innan/efter träning: 1 banan + 40 g vassle / 40g vitargo + 40g vassle
Middag: Lax, wokgrönsaker, kokosmjölk & råris
Kvällsmål: Keso/kesella & Önos lågkalorisylt


TISDAG
Frukost: Samma varje dag
Mellanmål: Knäckebröd med kalkon
Lunch: Lax, wokgrönsaker, kokosmjölk & råris
Innan/efter träning: 1 banan + 40g vassle / 40g vitargo + 40g vassle
Middag: Nötfärs, lök, sockerärtor, majs & morot
Kvällsmål: Samma varje dag


ONSDAG
Frukost: Samma varje dag
Mellanmål: Knäckebröd med kalkon
Innan/efter träning: 1 banan + 40g vassle / 40g vitargo + 40g vassle
Middag: Kyckling, kalkonbacon, ris
Kvällsmål: Samma varje dag

TORSDAG
Frukost: Samma varje dag
Mellanmål: Knäckebröd med kalkon
Lunch: Kyckling, kalkonbacon, ris
Mellanmål: 1 frukt, nötter
Middag: Pasta, egengjord tonfisksås (tonfisk, mjölk, tomatpure, redning, paprika och kryddor)
Kvällsmål: Samma varje dag

FREDAG
Frukost: Samma varje dag
Mellanmål: Knäckebröd med kalkon
Lunch: Pasta & egengjord tonfisksås
Innan/efter träning: 1 banan + 40g vassle / 40g vitargo + 40g vassle
Middag: Tortillas (kyckling, lite grönsaker, tacosås, mager ost)
Kvällsmål: Samma varje dag

LÖRDAG 
Fri dag! 


SÖNDAG
Frukost: Samma varje dag
Mellanmål: Knäckebröd med kalkon
Lunch: Räksallad
Mellanmål: Kesella, nötter
Middag: Kyckling, stekt potatis, paprika, champinjoner & sweet chilisås
Kvällsmål: Samma varje dag



Ska ju verkligen inte klaga på maten, ho ä allt bra snäll Madde :-)


Jag brukar oftast träna på morgonen, den bästa stunden på hela dagen enligt mig och har som mest energi då. Innan jag sticker iväg till gymmet laddar jag alltid upp med banan & en proteindrink, aminosyror & kaffe. 
Sen är jag igång, då jäklar !! :-)


2 kommentarer:

  1. i know!! älskar också mitt matschema!
    ses snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä en ska inte klaga direkt ;)
      Ja de gör vi! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...