tisdag 26 januari 2010

16:00

Nu är jag hemma igen. Vet ni vad jag tycker är så himla gött när man t ex vart i skolan på stan eller nån annanstans , de är när man kommer hem och man får ta på sig andra kläder! Typ mjukisbyxor eller pyjamasbyxor, åh de är så skönt! Sitter här med pyjamasbyxor och en t-shirt, då trivs jag hehe.
Mellanmål idag, gissa va de kan vara ;-) kesella med funlight! hihi gottgott. Skar upp äpplen i tärningar och hade i också. Perfekt mellanmål!
Nu väntas bara middag, idag blir de bruna bönor, fläsk och potatis. De var ett bra tag sen jag åt de, men de ska bli väldigt gott.
Skrev ju tidigare att jag skulle vila idag, men efter jag käkat så ska jag iväg till gymmet med Kim. Fast de blir ingen träning utan vi ska testa vår fibertyp.
Fungerar som såhär: man bestämmer den maximala vikt man kan göra en repetition på , vila 15minuter. Utför så många repetitioner du kan på 80% av din vikt.

Analysera sen ditt resultat:

Mindre än 7 reps = du har huvudsak typ-II fibrer (FT)

7-8 reps = du har mixad fibertyp
Mer än 8 reps = du har i huvudsak typ-I fibrer (ST)

De ska jag göra sen, ska bli spännande o se vilken fibertyp jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...