söndag 15 maj 2011

Laddat med energi

Imorgon är det Måndag och då fan är det back on track som gäller ! Fy vad jag är trött på att bara ligga hemma, ha noll motivation - tänk att jag ens inte orkar ge mig ut på en promenad. Dööh hallå eller? :-P Men (alla dessa men) vila och åter vila är BRA , jajjamän det är bra för både kroppen och knoppen hihi
Fast man känner sig en aning lat, pluffsig , tja allt man kan förknippa med lathet. 
En sak jag tror är orsaken till att jag inte kommit ut på promenader (förutom förkylningen såklart) är mina rutiner och planeringar, min morgonrutin är ju liksom att gå upp tidigt på morgonen ta mina div. kosttillskott och dricka kaffe sen ut på morgonkardio. Men nu har det blivit helt annorlunda i min vardag, bara ligga och slappa gå upp "sent" på morgonen , som nu är sent  för mig som i vanliga fall går upp klockan 6 :-) 
Vet ni vad jag tror? 
Jag är nog lite autistisk av mig, måste ha en planering och rutin för annars om det inte blir av ibland så kan jag bli förvirrad och en aning irriterad haha. Låter ju helt stört men så är det. 
Säg tex att jag har planerat in en springtur och den inte blir av, ja då blir jag förvirrad och tänker "jaha åh nu då?" 
Eller om jag ska iväg till gymmet tillsammans med min bror och han säger en tid, då ska det vara den tiden och inte en halvtimme senare för då blir "fel" i min planering haha. 



Skönt ändå på ett sätt att få vila ut ordentligt, och laddat med extra energi. 
För imorgon är det PW på morgonkvisten med inslag av jogging sen spinning på kvällen. 
Jag är laddad :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...