måndag 9 maj 2011

PB ännu en gång

Bröst, axlar, triceps & mage stod på schemat idag.


Det va som fan ;-) Och denna gången i bänkpress, den övningen som jag tycker jag står stilla mest i ökade jag nu vikterna :-) Känns töppen!

Värmde upp med stången (20kg) , några set.
Därefter lassade jag på till 40kg, körde ett set. Tyckte det var för lätt så ökade upp till 45kg
Sist gång jag tog 45kg gjorde jag bara 3 reps, men nu ..
45kg 1 set PB + 4 reps PB !! 
Och allt detta utan nån som helst hjälp, hej o hå va pattarna fick jobba :-)

Resten av passet såg ut såhär: 
Lutande hantelpress 


Armlyft 
Sidolyft med hantlar


Dips på bänk med vikt
Pushdown med stång (dropset)


Fällkniven med boll
Plankan + sidoplanka 


+ Kardio på bandet, varvade med jogga , lutning och powerwalk 


En swebar i magen efteråt var jag nöjd och cyklade hem :-) 


Ser kanske inte så gott ut, men det är det vill jag lova :-)
Nötfärs som jag stekt ihop med isbergssallad och purjolök med
massa kryddor & vitlök 

______________________________________

Efter jag käkat min lunch satte jag mig ut i solen, men där somnade jag så när jag vaknade gick jag raka vägen till soffan och stenslockna :-P En powernap på 1 timme var inte fel :-)
Har nyss kommit hem, har vart och handlat. Det blev bla 1,7kg nötfärs, yoghurt och jordnötssmör 

Har upptäckt en ny älskling bland mina FunLight favoriter, Tropical fruit. Riktigt uppfriskande somrig smak :-) Dom jag använder mig av är , 
Funlight strawberry - har jag i gröten och kesellan
Funlight appear - i kolsyrat vatten (smakar precis som päron/äppelcider)
Funlight Tropical fruit 


Nähä nu ska jag göra iordning middag, sen iväg på spinning klockan 19. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...